Sevgili kullanıcılar! Sitedeki tüm materyaller diğer dillerden çevirilerdir. Metinlerin kalitesi için özür dileriz, ancak onların yararına olacağını umuyoruz. En iyi dileklerimle, Site yönetimi. E-mail: [email protected]

Yeni vaka çalışmasında hepatit ile bağlantılı enerji içecekleri

Birçoğumuz bir noktada ya da başka bir zamanda, çok geçmeden ya da eğlenceli bir gece geçirirken enerji içeceklerini tükettik. Enerji içecekleri genellikle zararsız olarak algılanmakla birlikte, daha önce sağlıklı bir insanın hepatiti çok fazla tüketmesinden sonra yeni bir vaka raporu, içecekleri karaciğer hasarına bağlar.

[iki mavi enerji içecek kutusu]

Amerika Birleşik Devletleri’nde, çoğu enerji içeceği 18-34 yaş arası genç erkekler tarafından tüketilmektedir. Tamamlayıcı ve Bütünleştirici Sağlık Ulusal Merkezi’ne (NCCIH) göre, 12-17 yaş arasındaki gençlerin neredeyse üçte biri düzenli olarak enerji tüketmektedir.

2007-2011 arasında, ABD’de enerji içeceği ile ilgili acil servis ziyaretlerinin sayısı ikiye katlandı. Temel kaygılar, enerji içeceklerinin alkolle kombine kullanımını dikkate alır ve bu da aşırı ısırmaya neden olur.

Bir enerji içeceğinin içeriğine gelince, kafein ve şekerin tüketicinin sağlığı için en büyük tehdidi oluşturduğuna inanılmaktadır.

Ancak yeni bir vaka raporuna göre, enerji içeceklerinde karaciğer hasarına neden olabilecek bir şey olabilir.

Raporda, akut hepatit nedeniyle hastaneye başvuran 50 yaşında bir erkek hasta sunuldu. Hastanın 3 haftadan fazla bir süre boyunca günde dört ila beş enerji içeceği tükettiği bildirildi.

Bu çok nadir bir olaydır; 22 yaşındaki bir kadının, aşırı enerji tüketen akut hepatit geliştirdiği tek bir vaka daha var.

Adam 3 hafta boyunca günde dört ila beş enerji içti

Bu son vaka – Florida Tıp Fakültesi ve Dr. Dr Jennifer Nicole Harb tarafından bildirildi – dergide yayınlandı.

Adam daha önce sağlıklıydı. Diyet ya da alkol tüketiminde herhangi bir değişiklik olmadığını, reçeteli ya da reçetesiz ilaç aldığını bildirdi. Ayrıca herhangi bir yasadışı uyuşturucu tüketmemiş ve ailesinde karaciğer hastalığı öyküsü bulunmamıştı.

Ancak, hastaneye yatışına giden 3 hafta boyunca, bir inşaat işçisi olarak ağır iş yüküne ayak uydurmak için enerji içecekleri kullanmaya başlamıştı.

Üç haftalık dönemden sonra, genel halsizlik, anoreksi, akut karın ağrısı, bulantı ve kusma gibi belirtiler geliştirmeye başladı. Bu semptomlara sarılık ve koyu renkli idrar eşlik ettiği zaman hasta uyarıldı.

Akut hepatit için suçlanan aşırı niasin

Muayene sırasında transaminaz adı verilen enzimlerin sayısının arttığını ve bunun karaciğer hasarını gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Bir karaciğer biyopsisinde akut hepatit saptandı ve doktorlar ayrıca kronik hepatit C enfeksiyonuna dair kanıtlar buldular.

“Hasta HCV [hepatit C virüsü] enfeksiyonu olmasına rağmen, HCV’nin akut hepatitinden sorumlu olduğunu düşünmüyoruz,” diyor doktorlar raporda.

Doktorlar akut hepatitin niasin olarak da bilinen aşırı B3 vitamini alımından kaynaklandığını açıklıyor.

Hasta günde yaklaşık 160-200 miligram niasin tüketmiştir ki bu da önerilen günlük dozun iki katıdır.

Her ne kadar bu niasin düzeyleri toksisiteye neden olmamasına rağmen, bunlar yalnızca bir başka içecekle ilişkili hepatit vakasında bildirilenlere benzerdir. Orada, kadın günde 300 miligram niasin tüketmişti, ki bu zaman zarfında en düşük dozda niasin toksisitesine neden oldu.

Yeni hasta durumunda, dikkatli gözlem ve tedaviyi takiben, hastaneye yatışın üçüncü günü semptomlar giderildi.

Enerji içeceklerinin kullanımını durdurdu ve gelecekte B3 vitamini içeren benzer ürünlerden kaçınması önerildi.

Diyet takviyeleri ve karaciğer toksisitesi

ABD’de karaciğer yetmezliği vakalarının yaklaşık yüzde 50’sine, vaka raporuna göre, ilaca bağlı karaciğer hasarı (DILI) neden olmaktadır.

Vaka çalışmasının yazarları, doğal içeriklerine rağmen, diyet ve bitkisel takviyenin kişinin karaciğerine zararlı olabileceğine işaret etmektedir. Her yıl yaklaşık 23.000 acil servis ziyareti diyet takviyesi ile ilgilidir.

Her ne kadar vitaminler ve besin takviyeleri hepatotoksin olarak tanınsa da, yazarlar hem hastalar hem de doktorlar tarafından göz ardı edilmeye devam ediyorlar. Bunun nedeni, “doğal içerikli” oldukları için zararsız olmaları gerektiği şeklindeki yanlış yanılgıdır.

DILI’nın birincil tedavisi çoğu zaman, yaralanmaya neden olan ve karaciğerin normalleşmesini beklemekte olan maddenin alımını durdurmayı içerir. Kurtarma genellikle birkaç gün içinde gerçekleşir.

Yayınlanan gibi bir vakada, doktorların enerji içeceklerinin zararlı etkilerine karşı uyanık olmaları ve hepatitin nedenini daha hızlı ve daha etkin bir şekilde ortadan kaldırmaları konusunda yardımcı olabilir. Umarım, doktorlar bu tür vakaları daha çabuk tedavi edecek ve artık vitaminler, takviyeleri ve ilgili ürünlerin karaciğerindeki olası olumsuz etkilerini görmezden gelecektir.

Doktorlar, hastaların enerji içeceği tüketiminde yer alan karaciğer toksisitesi riskleri konusunda eğitilmelerini tavsiye etmektedir.

Yazarlar şunları ekler:

“Enerji içecekleri pazarı hızla genişlemeye devam ettikçe, tüketiciler çeşitli içerik maddelerinin potansiyel risklerinden haberdar olmalıdırlar. Niasin gibi vitamin ve besin maddeleri, günlük alım miktarını önemli ölçüde aşan miktarlarda mevcuttur. zararlı birikim ve toksisite. “

Enerji içeceklerinin kalp için sahip olabileceği olumsuz etkiler hakkında bilgi edinin.

Like this post? Please share to your friends: