Sevgili kullanıcılar! Sitedeki tüm materyaller diğer dillerden çevirilerdir. Metinlerin kalitesi için özür dileriz, ancak onların yararına olacağını umuyoruz. En iyi dileklerimle, Site yönetimi. E-mail: admin@trmedbook.com

Tortitus antidepresan kullanımı ile kötüleştirilebilir


Tinnituslu insanlar, antidepresanların ortak bir sınıfı olan selektif serotonin geri alım inhibitörleri ile tedavi ediliyorlarsa, durumun kötüleşmesiyle karşılaşabilirler.

kulak çınlaması olan bir kadın

Bu, dergide son zamanlarda yayınlanan yeni bir araştırmanın sonucudur.

Tinnitus, böyle sesler olmadığında, işitme seslerinin aralıklı veya sürekli duyumudur. Kulak çınlaması sıklıkla “kulaklarda çınlama” olarak adlandırılsa da, durumdaki insanlar ıslık, vızıltı ve tıslama gibi çeşitli sesler yaşayabilirler.

Amerikan Tinnitus Derneği’ne göre, ABD’de 45 milyondan fazla kişi tinnitustan etkileniyor. Bu bireylerin yaklaşık 2 milyonu için durum çok ağırdır ve bazen günlük aktivitelere müdahale edebilir.

Önceki çalışmalar, tinnituslu kişilerin, durumları olmayan insanlarla karşılaştırıldığında, depresyon riskinde artış olduğunu ileri sürmüştür.

Bu bireylerin bazıları, duygudurum hormonu serotoninin beyin seviyelerini arttırarak çalışan seçici-serotonin repute inhibitörleri (SSRI’lar) ile tedavi edilebilir.

Bununla birlikte, yeni çalışma, böyle bir tedavinin çift taraflı bir kılıç olabileceğini düşündürmektedir; Depresyon belirtilerini hafifletmek için çalışırken, SSRI’lar aslında tinnitus’u daha da kötüleştirebilir.

Serotonin DCN’de nöronal aktiviteyi artırıyor

Portland’daki Oregon Sağlık ve Bilim Üniversitesi (OHSU) Tıp Fakültesi, Ph.D., kıdemli çalışma yazarı Laurence Trussell ve arkadaşları, serotonine yanıt olarak tinnitus fare modellerinin beyin dokusunu analiz ederek bulgularına vardı.

Özellikle, araştırmacılar, duyusal işlemede yer alan ve tinnitustan etkilenen beyin bölgesi olan farelerin dorsal koklear çekirdeğinde (DCN) nöronların tepkisine odaklanmıştır.

Ekip, fareler serotonine maruz kaldığında, farelerin DCN’sindeki füziform hücrelerin hiperaktif ve sesin aşırı duyarlı hale geldiğini buldu. Trussell “Bu nöronların aktivitesinin çatıdan geçtiğini gördük” diyor.

Ayrıca, OHSU Tıp Fakültesi’nden de doktora çalışması yazarı Zheng-Quan Tang, daha önce yapılan bir araştırmanın SSRI kullanımını başlattıktan kısa bir süre sonra pek çok hastada tinnitusun kötüleştiğini bildirdiklerini belirtmektedir.

Araştırmacılar sonuçlarına ve önceki çalışmaların sonuçlarına dayanarak, SSRI’lerin kullanımıyla ortaya çıkan serotonin artışının tinnitusu alevlendirdiğini öne sürüyorlar.

“Eğer depresyonu olan bir hastayı işitme kaybı veya kulak çınlaması olan bir hekim olarak tedavi ediyorsanız, anksiyete hislerini birleştiren bir ilacı reçetelemek konusunda dikkatli olmanız gerekebilir. SSRI, düzeltmeye çalıştığınız şeyi geliştirebilir. .”

Laurence Trussell, Ph.D.

Gelecekte yapılan araştırmada, ekip, serotonin tarafından aktive edilen DCN’de belirli bir iyon kanalını inhibe edip edemeyeceğini görmek ister, çünkü bu da SSRI’ların tinnitusu daha da kötüleştirmeden depresyonu kolaylaştırmasına olanak sağlayabilir.

Like this post? Please share to your friends: